preloader
Przejdź do głównej treści

ul. Niemierzyńska 17 Szczecin

Czcionka:

Kontrast:

Program praktyk

 

 

Materiały do pobrania: 

 

Technikum Technologii Cyfrowych  

I rok praktyk 

Praktyki zawodowe w klasie trzeciej powinny zawierać następujące zagadnienia z kwalifikacji INF.02 Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych:

 

Dział programowy

 

Tematy jednostek metodycznych

Wymagania programowe

Uwagi

o realizacji

Podstawowe Uczeń potrafi:

Ponadpodstawowe Uczeń potrafi:Etap realizacji
I. Montaż i modernizacja komputera1. Montaż komputera

–   dobierać narzędzia do określonych czynności monterskich

–   wykonywać montaż komputera zgodnie z zaplanowaną konfiguracją

–   stosować przyrządy do pomiaru wielkości fizycznych związanych z przepływem prądu stałego i przemiennego

–   wykonywać konfigurację BIOS (Basic Input/Output System) /UEFI (Unified Extensible Firmware Interface),

–   wykonywać aktualizację BIOS/UEFI,

–   weryfikować poprawność zainstalowanych podzespołów

Klasa III
2. Modernizacja komputera

–   dobierać kompatybilne podzespoły w celu modernizacji komputera

–   planować czynności związane z modernizacją

–   wykonywać modernizację komputera

–   sprawdzać poprawność montażu

–   kontrolować ustawienia BIOS/UEFI

–   rekonfigurować ustawienia BIOS/UEFI

–   weryfikować poprawność działania komputera po modernizacji

–   testować komputer osobisty po modernizacji

Klasa III
3. Instalacja systemu operacyjnego

–   zainstalować system operacyjny na komputerze osobistym

–   wykonać aktualizację systemu operacyjnego

–   wyszukać brakujące sterowniki,

–   zainstalować brakujące sterowniki podłączanych urządzeń

– skonfigurować aktualizacje systemy operacyjneKlasa III
4. Konfiguracja systemu operacyjnego– skonfigurować ustawienia systemu operacyjnego według wskazań producenta– skonfigurować ustawienia systemu operacyjnego według wskazań użytkownikaKlasa III

5.

Zabezpieczenia komputer

–   zainstalować oprogramowanie zabezpieczające system operacyjny

–   skonfigurować oprogramowanie zabezpieczające zgodnie

z wymaganiami użytkownika

–   rozpoznać rodzaje kopii bezpieczeństwa systemu operacyjnego

–   wykonać kopię bezpieczeństwa systemu operacyjnego

–   wykonać kopię bezpieczeństwa plików i katalogów,

–   skonfigurować oprogramowanie zabezpieczające system operacyjny MS Windows

–   dobrać zabezpieczenie do zidentyfikowanego rodzaju zagrożenia,

–   zastosować politykę kopii bezpieczeństwa

–   zdiagnozować błędy połączenia sieciowego z poziomu systemu operacyjnego

–   skonfigurować zasady zabezpieczeń lokalnych

–   zarządzać zasadami grup,

–   zmienić uprawnienia do plików i katalogów w interfejsie tekstowym i graficznym w systemie operacyjnym

Klasa III
II. Montaż sieci komputerowej1. Montaż okablowania strukturalnego

–   rozróżnić narzędzia i urządzenia do montażu sieci komputerowych

–   dobrać narzędzia do określonych czynności monterskich

–   posługiwać się narzędziami monterskimi zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy

–   zmontować okablowanie sieciowe zgodnie z projektem lokalnej sieci komputerowej

–   zamontować pasywne elementy zgodnie z projektem lokalnej sieci komputerowej

–   zweryfikować poprawność montażu okablowania strukturalnego

– dobierać systemy organizacji okablowania sieciowegoKlasa III

Planowane zadania

Zapoznanie z rzeczywistymi warunkami pracy informatyka.

Warunki osiągania efektów kształcenia w tym środki dydaktyczne, metody:

Formy organizacyjne

Praktyki powinny odbywać się w zakładach i instytucjach zatrudniających informatyków oraz wykorzystujących szeroko rozumiany sprzęt komputerowy i oprogramowanie. Mogą to być firmy i serwisy komputerowe (również ze sprzętem mobilnym), ale także wszelkiego rodzaju biura i urzędy wszystkich szczebli administracji, hurtownie i sklepy, centra logistyczne.

Środki dydaktyczne

Urządzenia narzędzia i dokumentacja wykorzystywana na stanowisku pracy.

Zalecane metody dydaktyczne

Zaleca się stosowanie pokazu z instruktażem oraz ćwiczeń.

Formy organizacyjne

Praktyki powinny być prowadzone w formie pracy indywidualnej lub grupowej.

Propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania efektów kształcenia

Zaleca się systematyczne ocenianie postępów ucznia oraz bieżące korygowanie wykonywanych czynności.

Formy indywidualizacji pracy uczniów uwzględniające

•            dostosowanie warunków, środków, metod i form kształcenia do potrzeb ucznia,

•            dostosowanie warunków, środków, metod i form kształcenia do możliwości ucznia.

 

II rok praktyk

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Praktyki zawodowe w klasie czwartej powinny zawierać następujące zagadnienia z kwalifikacji INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych:

 

 

Dział programowy

Tematy jednostek metodycznych

Wymagania programowe

Uwagi

o realizacji

Podstawowe Uczeń potrafi:

Ponadpodstawowe Uczeń potrafi:Etap realizacji
I. Tworzenie witryn internatowych1. Tworzenie stron zgodnie z projektem

–   zanalizować projekt strony internetowej pod kątem potrzebnych plików graficznych, multimedialnych oraz narzędzi,

–   przygotować strukturę strony internetowej zgodnie z projektem,

–   stworzyć stronę zgodną z wytycznymi dotyczącymi ułatwień w dostępie do treści publikowanych w internecie,

–   wykonać projekt układ sekcji na stronie internetowej

–   dobrać paletę barw dla strony internetowej

–   dobrać czcionki dla strony internetowej,

–   uwzględnić potrzeby użytkowników

z różnymi niepełnosprawnościami przy projektowaniu stron internetowych, np. kontrast, powiększenie, inne elementy wspomagające niepełnosprawnych,

Klasa IV

II.

Administrowanie bazami danych

1. Tworzenie baz danych

–   stworzyć kopię zapasową struktury bazy danych

–   przywrócić dane z kopii zapasowej bazy danych

–   importować i eksportować tabele bazy danych

– zdefiniować struktury baz danych przy użyciu instrukcji języka zapytańKlasa IV

2.

Administrowanie bazami danych

–   zmieniać rekordy w bazie danych przy użyciu języka SQL

–   usuwać rekordy w bazie danych przy użyciu języka SQL

–   tworzyć skrypty w strukturalnym języku zapytań

–   zaimportować dane z pliku

–   eksportować strukturę bazy danych i dane do pliku

–   utworzyć użytkowników bazy danych

–   określić uprawnienia dla użytkowników

–   wyszukać informacje w bazie danych przy użyciu języka SQL

–   programować skrypty automatyzujące proces tworzenia struktury bazy danych

–   zweryfikować poprawność kopii zapasowej bazy danych

Klasa IV
III. Zarządzanie CMS1. Instalacja i konfiguracja CMS

–   skonfigurować systemy zarządzania treścią,

–   administrować systemem zarządzania treścią,

–   zastosować szablony dla systemów zarządzania treścią,

–   przygotować do instalacji system zarządzania treścią,

–   zainstalować systemy zarządzania treścią,

Klasa IV
2. Zarządzanie CMS

–   skonfigurować szablony dla systemów zarządzania treścią,

–   instalować gotowe szablony dla systemów zarządzania treścią,

–   konfigurować gotowe szablony dla systemów zarządzania treści,

–   zaktualizować systemy zarządzania treści,

–   zaimportować materiały multimedialne do systemów zarządzania treści,

– projektować strony internetowe przy wykorzystaniu systemów zarządzania treścią,Klasa IV
IV Aplikacje internetowe1. Tworzenie aplikacji internetowych

–   definiować zmienne o typach prostych,

–   definiować stałe,

–   definiować własne łańcuchy,

–   wyświetlać łańcuchy

–   rozpoznawać operatory arytmetyczne, przypisania, logiczne

–   zastosować w programach instrukcje sterujące,

–   tworzyć proste aplikacje,

–   zastosować gotowe funkcje zdefiniowane w języku programowania,

–   tworzyć proste klasy,

–   tworzyć obiekty,

–   dołączać biblioteki do kodu programu

–   wykonywać operacje na łańcuchach,

–   stosować operatory arytmetyczne, przypisania, logiczne

–   analizować kod zapisany w języku skryptowym po stronie klienta,

–   tworzyć własne funkcje,

–   wykonywać operacje na zmiennych typu tablicowego,

–   tworzyć metody klasy,

–   tworzyć konstruktor w klasie,

–   korzystać z dziedziczenia,

–   zastosować gotowe klasy języka programowania

–   skorzystać z wybranych funkcji z bibliotek i frameworków języka JavaScript:,

–   zastosować w programie obsługę zdarzeń,

Klasa IV
                                                                                                                                                                              

–   skorzystać z wybranych funkcji z bibliotek i frameworków języka JavaScript,

–   zastosować biblioteki wykorzystywane w skryptach po stronie klienta,

–   wyszukać błędy w kodzie źródłowym programu,

–   poprawiać błędy w tworzonych programach, 

–   zastosować komentarze w kodzie źródłowym programu,                                                                                     

–   stworzyć stronę internetową reagującą na zdarzenia użytkownika, takie jak klikanie, przewijanie czy wprowadzanie danych do formularza,

–   utworzyć formularz weryfikujący poprawność wprowadzanych danych;

  

 

 

                                  

 

 

 

2. Testowani aplikacji internetowych

–   wyszukać błędy w kodzie źródłowym programu,

–   poprawiać błędy w tworzonych programach,

–   zastosować debugger w przeglądarce internetowej,

–   wykonać testy tworzonych programów,

Klasa IV

Planowane zadania

Zapoznanie z rzeczywistymi warunkami pracy informatyka.

Warunki osiągania efektów kształcenia w tym środki dydaktyczne, metody:

Formy organizacyjne

Praktyki powinny odbywać się w zakładach i instytucjach zatrudniających informatyków oraz wykorzystujących szeroko rozumiany sprzęt komputerowy i oprogramowanie. Mogą to być firmy i serwisy komputerowe (również ze sprzętem mobilnym), ale także wszelkiego rodzaju biura i urzędy wszystkich szczebli administracji, hurtownie i sklepy, centra logistyczne.

Środki dydaktyczne

Urządzenia narzędzia i dokumentacja wykorzystywana na stanowisku pracy.

Zalecane metody dydaktyczne

Zaleca się stosowanie pokazu z instruktażem oraz ćwiczeń.

Formy organizacyjne

Praktyki powinny być prowadzone w formie pracy indywidualnej lub grupowej.

Propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania efektów kształcenia

Zaleca się systematyczne ocenianie postępów ucznia oraz bieżące korygowanie wykonywanych czynności.

Formy indywidualizacji pracy uczniów uwzględniające

•            dostosowanie warunków, środków, metod i form kształcenia do potrzeb ucznia,

•            dostosowanie warunków, środków, metod i form kształcenia do możliwości ucznia