banner_subpage.png


DZIEŃ OTWARTY  TTC

            Dyrektor Technikum Technologii Cyfrowych w Szczecinie zaprasza uczniów klas ósmych oraz ich rodziców na DZIEŃ OTWARTY SZKOŁY, który odbędzie się 13 kwietnia 2022 r.

Ramowy harmonogram Dnia Otwartego TTC

  •   8.00 – 14.30 warsztaty informatyczne w pracowniach zawodowych dla zorganizowanych grup uczniów;
  •   17.00 spotkanie z dyrektorem szkoły w sali konferencyjnej Szczecińskiego Parku Naukowo - Technologicznego;
  •  17.00 – 19.00 prezentacja szkoły (m.in. pokaz pracowni informatycznych, ciekawe doświadczenia chemiczne i fizyczne, wystawa projektów realizowanych w ramach programu Erasmus+). 

 
          Warsztaty odbywać się będą jednocześnie w 6 grupach, każdy blok zajęć trwa 60 - 70 minut w godzinach 8.00 - 9.00, 9.30 - 10.30, 11.00 - 12.00, 12.30 - 13.00, 13.30 - 14.30.


Tematyka warsztatów
1. Wirtualizacja systemów operacyjnych Windows oraz Linux.
•    konfiguracja oraz wyjaśnienie zasady działania wirtualnej maszyny Hyper-V;
•    prezentacja i konfiguracja wirtualnych maszyn pod serwer Minecraft na przykładzie Oracle Cloud oraz Google Cloud Platform;
•    prezentacja serwera szkolnego Minecraft.
2. Robo-sport – zawody sumo robotów
•    tworzenie programów wykonujących określone zadania na planszy z wykorzystaniem czujników linii oraz odległości;
•    modyfikacje mechaniczne konstrukcji robota przy pomocy dodatkowych elementów;
•    testowanie napisanego programu oraz konstrukcji robota i wprowadzanie potrzebnych zmian;
•    pojedynek skonstruowanych i zaprogramowanych robotów.
3. Diagnostyka sprzętu komputerowego
•    diagnostyka sprawności zasilacza ATX;
•    podstawowe pomiary parametrów elektrycznych układów elektronicznych;
•    montaż, lutowanie i uruchomienie układów elektronicznych na płytce drukowanej, posługiwanie się lutownicą na stanowisku lutowania.
4. Tworzenie strony internetowej w oparciu o HTML, CSS i JavaScript
•    skalowanie grafiki w programie Gimp;
•    podział strony na bloki i zastosowanie znaczników Html;
•    zastosowanie selektorów CSS do budowy strony internetowej;
•    zastosowanie języka JavaScript do wykonania prostych obliczeń.
5. Podstawy modelowania 3D z zastosowaniem oprogramowania Rhino7
•    montaż breloków do kluczy z rj45 i skrętki;
•    prezentacja możliwości programowania w Rhino7;
•    przygotowanie wydruku przestrzennego „monet TTC” metodą FDM;
•    zastosowanie inżynierii odwrotnej – scanowanie obiektów przestrzennych.
6. Minecraft– uniwersalne środowisko edukacyjne
•    zapoznanie uczestników i stosowanie specjalnej wersji Minecraft dla edukacji z wbudowanym konstruktorem kodów (Code Builder), umożliwiającym naukę kodowania przy użyciu takich narzędzi jak Code.org, Tynker, Scratch i Microsoft MakeCode;
•    Minecraft Education Edition: Chicken Code;
•    samodzielne i kreatywne programowanie w Microsoft MakeCode umożliwiającym kodowanie za pomocą bloków wizualnych (Scratch), w oparciu o interfejs przeciągnij i upuść dla początkujących, a także w trybie tekstowym, wykorzystując język JavaScript i Python dla bardziej doświadczonych uczniów.

 

Opiekunów prosimy o zgłaszanie grup 10 – 16 osobowych do 31 marca telefonicznie w sekretariacie szkoły

(91 421 26 10) w godzinach 8.30 – 14.00.

                                                                                                                     Zapraszamy